Tuesday, January 20, 2009

gurl...


Kalau perempuan lawa pendiam
Lelaki akan cakap:woow,ciri-ciri isteri idaman..
Kalau perempuan tak lawa pendiam

Lelaki akan cakap:eh,tak reti berkomunikasi betul..

Kalau perempuan lawa berbuat jahat
Lelaki akan cakap:mesti ade krisis dalaman nih..kesian..
Kalau perempuan tak lawa berbuat jahat
Lelaki akan kata:dah la tak lawa,perangai pulak huduh..

Kalau perempuan lawa menolong lelaki yang diganggu..
Lelaki akan cakap:heroin sejati...!
Kalau perempuan tak lawa menolong lelaki yang diganggu
Lelaki akan cakap:taktik ngorat laa tue..

Kalau perempuan lawa penyayang binatang
Lelaki akan caka
p:perasaannya halus..
Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
Lelaki akan cakap:sesama keluarga memang harus saling menyayangi...

Kalau perempuan lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan cakap:pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau perempuan tak lawa tak mahu bergambar
Lelaki akan cakap:sedar pun diri...

Kalau perempuan lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap:ntah dato' mana
la bela ni
Kalau perempuan tak lawa bawa BMW
Lelaki akan cakap:mesti anak orang kaya nih.


.

Related Post



6 comments:

  1. "Kalau perempuan tak lawa penyayang binatang
    Lelaki akan cakap:sesama keluarga memang harus saling menyayangi..."

    heh!! bengangnye ngn mamat tuh!!~
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. kalau kejam ngan binatang??
    camner ek?
    haa~
    mane ko cilok mnde ni?
    ker ko wat sndirik? (leh caye ke?)
    hee~

    ReplyDelete
  3. ainazirah,aku buat sendiri?? muahaha.. takde maknanya~ aku bukanlah seorang makhluk yg puitis lagi dramatis utk menggubah sebegini..wakaka~

    nur nina,
    mmg bengang kan ade mamat cam tu.. takerla, biar mereka nilaikan kelawaan ati kite..kalo kite anggun, tu anugerah. tapi kalo kureng sket, nak buat camne kan..lain orang lain kata..cam aku, mungkin ade org kata aku xlawa, tapi mungkin gak ade yg kata aku lawa (ade plak??)wahaha.. papepun, iman bleh bertambah n berkurang.. jadi topup kanla iman manyak2..

    ReplyDelete
  4. knapa kita perlu mntafsir luaran.. bukannya dalaman??... bersyukur pa yg da...

    ReplyDelete
  5. btol tu akugumbira..tp tu la ape yg terjadi pada orang kite sekarang ni kan..orang lbey cenderung dengan luaran~ tp tak sume orang cam tuh.. cume yg x camtuh tah baper ketul sajer la~

    ReplyDelete
  6. huh...ada aku kisah?? ahaha...:P

    ReplyDelete

thanks =)