Thursday, March 24, 2011

ranking MRSM SPM 2010

seperti yang kita sedia maklum,
keputusan SPM 2010 telah diumumkan pada 23Mac 2011 yang lalu.

berikut adalah kedudukan MRSM mengikut SPM 2010

1.Pengkala Chepa 
2.Tun ghafar baba
3.Taiping
4.Langkawi 
5.Kuala kubu baru
6.Kubang pasu
7.Kuala berang 
8.Alor gajah
9.Kuala terengganu
10.Serting 
11.pengkalan hulu
12.Tawau
13.Kuching
14.Kepala batas 
15.Muadzam shah 
16.merbok
17.Kota putra
18.Pasir salak
19.Pontian
20.Kuala lipis
21.Terendak 
22.Kota kinabalu 
23.PDRM 
24.Kuantan
25.Lenggong 
26.Batu pahat 
27.Besu
28.Gemencheh 
29.Jeli
30.Beseri 
31.Bentong
32. B. pulau 
33.pendang 
34. Mersing 
35.Muar
36. Kuala krai
37. Betong
38. Transkrian



MRSM PC menduduki tempat pertama di malaysia dengan GPS 0.83, dihadapan SMS Tuanku Munawir (SASER) dengan GPS 0.89. 
MRSM TGB, Taiping, Langkawi, KKB masing-masing dengan GPS 0.91, 0.97, 1.33 dan 1.68.






* tercengang aku tengok ranking MRSM Muar ;O 
jatuh merundum bagaikan terjun dari langit ke 7. 
berbanding SPM 2009 ranking ke-12. tapi, rezeki masing-masing ^_^' 
sekolah apa pun, yang penting individu tu sendiri cemerlang!
tahniah untuk semua..!!! ;D



Related Post



26 comments:

  1. gila la aku nyer mrsm pun jatuh merudum rudum gak. isk isk... beseri dihatiku..-zoul

    ReplyDelete
  2. Aku pun ex MRSMB jugak.
    SPM 2004(senior kitorang) nombor 1.
    SPM 2005(batch kami) nombor 4.

    lpas tu ntah ape jadi, turun je ranking, sampai sekarang.. ni cikgu2 yang cerita sendiri..

    tp yang aku tau, batch selepas kitorang MRSM dah start amek pelajar yang dekat2.. contohnya batch junior aku banyak budak kedah n perlis..
    tapi batch aku n senior dlu ramai KL, Selangor n Kelantan..

    hmm...

    ReplyDelete
  3. kkb is back!!!!!love u....

    ReplyDelete
  4. @IbnMazeni

    tu la sekarang dah banyak ambil yang dekat-dekat kott..
    batch aku pun ramai dak selangor

    ReplyDelete
  5. haha ezay bukan budak mrsm..tp menyibuk gak la
    sebab adik2 ezay mrsm KT dan mrsm Kuala Berang..tahniah la mrsm ganu..dah naik balik!!
    oo budak iium gak ek =D

    Menang 4 tiket movie Hikayat Merong Mahawangsa

    ReplyDelete
  6. @Ezay Hadry

    tahniah untuk mrsm ganu! :)
    teruskan kemeningkatannya ;P

    ReplyDelete
  7. MRSM BESERI NO 30? PERGHHH!! JATUH MERUNDUM KOT. LANGKAWI PUN TAK NO 1 DAH. HEHE....

    ReplyDelete
  8. @areteacar

    bagi peluang kat maktab lain pulak.hehe xD

    ReplyDelete
  9. pontian no 19..hehe
    dulu 2006 no bape erk.
    tak ingt lak

    ReplyDelete
  10. tak pe, ape yg penting mereka berjaya :)

    - salsabilla

    ReplyDelete
  11. kepala batas 14!
    ahamdulillah =)

    ReplyDelete
  12. pengkalan chepa nombor 1!! hahahaha yayyy!

    ReplyDelete
  13. @IbnMazeni

    hohoho... aku pong MRSMB gak... SPM 2002 la tapi... kitorang bese2 je... langsung mcm malas nak amik tau pasal ranking2 ni semua... start junior kitorang la ni cikgu main ranking2 nih...

    haha... best woo dulu jadik batch paling nakal dalam sejarah... batch paling legend. pun ramai gak dari negeri2 lain. legend2 pun cikgu2 still kenal sampai skang. huhuhh... bahaye btol batch legend ni...

    ReplyDelete
  14. congrats bdak2 pc.. thank for teacher.. taun nie kte num 1 in malaysia... hbat bdak2 pc.. love batch 36.. ldp and bwp mantop...

    ReplyDelete
  15. beseri 30???...gosh!

    ReplyDelete
  16. bangga gak la MRSM kuala Terengganu dapat ranking top ten.. Al hamdulillah....

    ReplyDelete

thanks =)