Friday, October 30, 2015

infiruu


"Ttg hati nt tu kena bykkan mutaba'ah..

Mmg susah tapi sebagaimana perasaan tu berkocak selama bbrp thn bekerja, lama jugak masa yg diperlukan utk menenangkan hati balik. Anggapla sepanjang mujahadah nt ni byk ganjaran yg Allah nak bagi, byk dosa Allah nak hapuskan. Selagi belum sampai ke destinasi, teruskan perjlnn sampai ke destinasi tu. Jadikan benda tu matlamat nt..

Buat yg terbaik dan serahlah pada Allah..

InsyaAllah akak tau nt kuat. Satu hari nanti nt akan senyum je bila ingat blk peristiwa yg mematangkan nt ni๐Ÿ’ช"
--

Kisah lama.

Tapi nasihat ini masih segar.
lagi-lagi bila makin parah.


dan sekarang, 
sangat rasa kehilangan beliau.

I miss you so much akak :)


-
-
-

bila hayati balik ayat dalam surah ni,
kalau kita yaqin apa yang kita buat ni bermatlamatkan Allah,
nak tak nak memang kena 'berangkat' jugak.
which is proceed juga walau sakit.
tak ada apa sangat yang perlu dikorbankan pun kan.
sekadar air mata maybe?
mujahadah nak jaga hati tu bukan mudah,
tapi inshaAllah, Allah jaga yang penting kena ikhlas dan cuba mujahadah lillah
:)

Related Post



0 advice(s):

Post a Comment

thanks =)